- Valideerides Ühiskaarti koos rahakoti või nutiseadmega, võib toimuda soovimatu piletiost kontaktivaba pangakaardiga. Sõitja vastutab õige andmekandja valideerimise ja pangakaardi või nutiseadme juhusliku valideerimisega sooritatud soovimatu piletiostu eest. Sõidupileteid tagasi ei osteta.
- NB! Tasuta sõidu õigus, sh tallinlase tasuta sõidu õigus, kehtib ainult Ühiskaardi valideerimisel.
Klienditugi
Meie klienditoega saad ühendust võtta telefoni või e-posti teel.- Helista 611 8000 (24h)
- Või kirjuta [email protected]
Alustuseks sisesta pangakaardi number, millega probleem esines ja seejärel täida ära ülejäänud vorm. Vastame esimesel võimalusel. Piletitehinndade informatsiooni leiate siit.
QR pilet
Mis on QR pilet ja kuidas seda kasutada?QR pilet on elektrooniline tunnipilet koos kandilise vöötkoodiga (QR-kood), mille abil on võimalik pilet ühissõidukis valideerida.
Maksimaalselt saab ühele QR-piletile korraga osta 10 tunnipiletit, soovitud arv tuleb valida ostu hetkel. QR-pilet tuleb valideerida ühissõiduki esiukse juures oleva validaatori abil. Selleks aseta nutiseadme ekraanil kuvatav või paberile prinditud QR-kood validaatori koodilugeja ekraani juurde.
Pea meeles, et valideeritud QR pilet kehtib üks tund.
QR piletit saab kasutada üksiksõitudeks, samuti on võimalik tasuda mitme inimese sõidud ühe korraga, valides nooltega vastava piletite arvu validaatorist ja kinnitades ostu QR koodi registreerimisega.
Kuidas valideerida QR-piletit?
- Näita piletit oma nutiseadmes või prindi see välja ja näita paberil.
- Ühistranspordi kasutamiseks valideeri oma sõiduõigus, asetades QR-koodi ühissõidukisse sisenedes esimese ukse juures asuva validaatori alumises osas asuva akna vastu.
- QR-piletit tuleb telefonil kuvada ereda ekraani pealt ja telefon tuleb hoida horisontaalses asendis.
- NB! Kui kasutad mobiilset rahakotti, lülita enne pileti valideerimist telefoni seadetest NFC välja. Apple Pay-s lülita välja Express Mode režiim. Vastasel juhul võib õnnestuda tunnipileti ost viipemakse pangakaardiga. Pangakaardiga ostetud tunnipiletit tagasi ei osteta.
- Telefoni liigutage QR skänneri suunas alt üles. Kuna validaatori ülemine osas reageerib telefonis aktiveeritud viipefunktsioonile, siis ta ei suuda QR koodi lugeda. Jälgige, et telefon ei satuks validaatori ülemise osa ette.
Kuidas QR-piletit osta?
Pileti saab osta nii sisse logides kui ka sisse logimata. Pärast makse sooritamist on võimalik pilet veebilehelt alla laadida. Lisaks saadetakse pilet ka sinu e-postile.
Kui oled sisse loginud ja ostad pileti, siis on ostetud pilet nähtav hiljem ka “Minu piletid” alamlehel. Pileti detailvaates on näha pileti andmed ja QR-kood, mida saab kasutada ühissõidukis pileti valideerimiseks.
QR-piletit on võimalik osta ka mobiilirakendusest. Selleks lae Google Play poest või App Store’st alla Pilet.ee mobiilirakendus. Mobiilirakenduse kasutamiseks pead eelnevalt konto looma ja sisse logima. Mobiilist ostes lisandub piletihinnale teenustasu 0,32 eurot.
ÜHISKAART JA SELLE KASUTAMINE
Mis on Ühiskaart ja kus saab seda kasutada?Ühiskaart on puutevaba sõidukaart, mille abil on võimalik mugavalt osta ja valideerida ühissõidukites pileteid. Samuti on võimalik ühiskaardile raha laadida, mida saab kasutada piletite ostmiseks.
Ühiskaarti saad kasutada järgmistes linnades ja maakondades: Tallinn, Harjumaa, Tartu linn, Tartumaa, Saaremaa, Hiiumaa, Jõgevamaa, Kohtla-Järve, Narva, Lääne-Virumaa, Põlvamaa, Valgamaa ja GoBus kaugliinidel olenemata ostukohast.
Lisaks saab Ühiskaarti kasutada ka Elroni rongides - vt järgmine punkt.
Ühiskaardi saad osta järgmistes müügipunktides.
Kas Ühiskaardiga saab sõita ka Elroni rongides?
Ühiskaarti saab kasutada Elroni rongides I kuni V tsoonis.
Selleks tuleb Ühiskaardile osta Elron päevapilet või Elroni 30 päeva pilet. Ühiskaardil oleva raha eest Elroni rongides pileteid osta ei saa. Ühiskaardile pileti ostmiseks peab sisestama Ühiskaardi numbri ning sõiduõiguse tõendamiseks tuleb rongis olles esitada Ühiskaart klienditeenindajale, kes kontrollib kaardil oleva sõiduõiguse olemasolu.
Kui ostsid Elroni pileti isikukoodi alusel, siis tuleb Elronis oma sõite tõendada ID-kaardiga.
Elroni klienditeenindajalt ei saa osta perioodipileteid, need tuleb soetada eelmüügist (pilet.ee, mobiiliga või müügipunktist). Osta Elroni perioodipilet siit.
Kuidas osta Ühiskaardile piletit?
- Tallinn.pilet.ee veebilehelt - vali pilet ja sisesta Ühiskaardi number. Internetipangast on võimalik piletit osta ja laadida raha Swedbanki, SEB, LHV ja Luminor panga kliendil. Võimalik on maksta ka MasterCard või Visa krediitkaardiga.
- Pilet.ee mobiilirakendusest - lae alla Android või iOS mobiilirakendus.
- Müügikohtades - Esita Ühiskaart või ütle Ühiskaardi number. Seejärel vali pilet või laetav rahasumma. Vaata müügipunkte siin.
- Mobiiltelefoniga - pileti ostmiseks või raha laadimiseks helista 1322*piletikood*Ühiskaardi number kinnituseks vajuta * (tärn). Teenustasu 0,32 eurot.
Kaardi isikustamisel seotakse kaart konkreetse isikuga, mis võimaldab:
- tallinlasel, kelle elukohaks on registreeritud Tallinn, sõita ühistranspordis tasuta.
- kaardiga siduda ja kasutada isikule määratud sõidusoodustusi. Enamik sõidusoodustusi kantakse kaardile automaatselt, kontrollides isiku kuuluvust (üli)õpilaste või pensionäride registrisse.
- kaardi kadumisel säilitada kaardile laetud raha ja piletid. Piisab vaid uue kaardi isikustamisest ning saad raha ja pileteid edasi kasutada.
Kaarte saab isikut tõendava dokumendi ettenäitamisel isikustada ka müügikohtades. Sellisel juhul kaasneb teenustasu (1 euro).
Mis vahe on isikustatud ja isikustamata kaardil?
Soodustuste kasutamiseks on vajalik Ühiskaart isikustada, st siduda konkreetse isiku isikukoodiga.
Isikul saab olla vaid üks isikustatud Ühiskaart. Isikustamata Ühiskaart ei ole seotud ühegi konkreetse isikuga.
Isikustamata Ühiskaarti saab kasutada igaüks, isikustatud kaarti ainult kaardi omanik.
Mida teha, kui olen Ühiskaardi ära kaotanud?
Kui oled Ühiskaardi ära kaotanud ja soovid ühistransporti kasutada ka tulevikus, siis soovitame sul soetada uus Ühiskaart ja see isikustada.
Kõik kaotatud isikustatud kaardiga seotud sõidusoodustused, sõidupiletid ja raha jääk kanduvad uuele Ühiskaardile selle isikustamisel (v.a. Elroni piletid. Elroni piletite ümbertõstmiseks saata avaldus aadressile [email protected]).
Isikustamata Ühiskaardi kaotamise korral ei ole võimalik sõidusoodustusi, pileteid ja raha uuele kaardile kanda ega ka kaarti sulgeda. Seega soovitame oma Ühiskaart kindlasti isikustada.
Kaardi sulgemiseks helistada numbril 6118000.
Kas Ühiskaarti saab tagastada?
Ühiskaardi saab tagastada kuue kuu jooksul alates kaardi ostmisest.
Isikustamata Ühiskaardi saab tagastada:
- Tallinna Linnakantselei teenindussaalis (Vabaduse väljak 7).
- Tallinna Vanasadama A- ja D-terminali R-Kioskis.
- Tallinna lennujaama R-kioskis.
- Balti jaama R-Kioskis.
- Tallinna bussijaama piletikassas (avatud 09.00 - 19.00).
Füüsiliselt rikutud Ühiskaardi tagatisraha ei tagastata. Tasuta väljastatud ühiskaardi tagastamisel tagatisraha ei maksta.
Ühiskaardi tagasiostmisel tagastatakse selle hind kaks eurot ja kaardil olnud raha jääk, kui see on alla 20 euro. Kaarte, mille rahajääk on suurem kui 20 eurot, saab tagastada ainult Tallinna Linnakantselei teenindussaalis isikut tõendava dokumendi alusel.
ÜHISKAARDILE RAHA LAADIMINE
Ühiskaardile on võimalik laadida raha, mille eest saad ühissõidukis kaarti valideerides osta ühe tunni pilet.Tunni pileti hind (2.00 € ja sooduspileti korral 1.00 €) võetakse automaatselt sinu kaardi rahasaldost maha.
Ühiskaardile laaditud raha eest ei saa osta Elroni üksikpileteid.
Raha tagastamine
Kaardile kantud rahal ei ole kasutamiseks ajalist piirangut ning see võimaldab piletikaarti ja seal olevat piletiraha kasutada ka kuu või aasta jne pärast. Kui inimene soovib kaardile laetud raha tagasi saada, siis seda on võimalik teha saates digitaalselt allkirjastatud avalduse aadressile [email protected] või paberkandjal Tallinna linnavalitsuse teeninduspunktis. Raha tagastatakse kliendi arveldusarvele seadusega kehtestatud korras. Tagastatavast summast peetakse kinni panga ülekande teenustasu vastavalt panga poolt kehtestatud hinnakirjale.
Ühiskaardi kontole kantud mittesihtotstarbeliste (piletite ostuks) summade tuvastamisel antud rahalised tehingud tühistatakse ning summad tagastatakse vastava rahalaadimiskanali kaudu (kontolt-kontole, kõnekaardilt-kõnekaardile).
SOODUSTUSED
Kuidas toimida, kui sõidusoodustuse saamise alus on muutunud?Kui sõidusoodustuse saamise alus (rahvastikuregistrijärgne elukoht, õpilase õppeasutus jms) on muutunud, tuleb Ühiskaart uuesti isikustada.
Tasuta ja soodustusega sõidu õigus Tallinna ühistranspordis ja seda tõendavad dokumendid
Leiad need Tallinna kodulehelt - vaata siit.
Tallinlase tasuta sõidu õigus ei kehti Harjumaa ühistranspordis.
Tallinlase tasuta sõit Elron rongides
Tallinna linna ja Elroni vahel on sõlmitud koostööleping, mille alusel saavad rahvastikuregistrijärgsed tallinlased Tallinna piires (I tsoonis) Elroni rongides tasuta sõita.
Tallinlaste tasuta sõidu õigus kehtib vaid isikustatud Ühiskaardi esitamisel. Isikustatud Ühiskaart kehtib koos Eesti Vabariigis väljastatud isikut tõendava dokumendiga.
Tallinlaste tasuta sõidu õigus kehtib järgmiste peatuste piires:
- Läänesuunal: Tallinn (Balti jaam) – Lilleküla – Tondi – Järve – Rahumäe –Nõmme – Hiiu – Kivimäe – Pääsküla - Laagri.
- Edelasuunal: Tallinn (Balti jaam) - Tallinn-Väike – Liiva.
- Idasuunal: Tallinn (Balti jaam) – Kitseküla – Ülemiste - Vesse.
Elroni tsooni kaarti vaata siit.
Ühiskaardile laaditud raha eest ei saa osta Elroni üksikpileteid.
PILETID
Kas Ühiskaardile on võimalik laadida raha ja osta 30 päeva pileti üheaegselt?Ühiskaardile on võimalik osta 30 päeva pilet ja selle kehtivuse ajal laadida ka raha. Valideerimisel kontrollib süsteem algselt e-pileti (1, 3, 5, 30 päeva pileti) olemasolu. Kui see puudub, kontrollitakse raha olemasolu kaardil ja raha puudumisel tuleb sõidukist väljuda.
Ühiskaardile ostetud 1, 3 või 5 päeva pilet hakkab kehtima alates esimesest valideerimisest. 1 päeva pilet kehtib 24h, 3 päeva pilet 72h ja 5 päeva pilet 120 h.
Mis vahe on 30 päeva piletil ja ühispiletil?
Tallinna 30 päeva piletit saab kasutada ainult Tallinna ühistranspordis - trammis, trollis ja bussis.
Tallinn – Harjumaa ühispiletiga saab sõita Tallinna Ühistranspordis ja Harjumaa ühistranspordiliine teenindavates bussides.
Põhja-Eesti ühispiletiga saate sõita Tallinna Ühistranspordis, Elroni liinirongides 1.-5. tsoonis ja MTÜ Põhja-Eesti Ühistranspordikeskuse maakonnaliinidel.
Mis saab, kui tunnipileti aeg saab otsa ja sõidan endiselt ühistranspordis?
Kui tunnipileti aeg saab otsa selles sõidukis valideeritud sõidu jooksul, siis võid Tallinna ühistranspordis sõidu olemasoleva piletiga lõpetada.
Harjumaal peab sõitjal olema kehtiv sõiduõigus terve sõidu jooksul.
VALIDAATOR JA SELLE KASUTAMINE
Ühiskaardi kasutamine ja valideerimine ühissõidukisÜhiskaardiga valideerimisel kontrollitakse kehtiva sõidupileti ja sõidusoodustuse olemasolu. Sõidupileti puudumisel, kuid raha olemasolul Ühiskaardil, müüakse sõitjale 1 tunni e-pilet.
Sõiduõigus või e-pilet tuleb valideerida igal sisenemisel ühissõidukisse, hoides kaarti kuni 3 sekundit vastu validaatori esiküljel kujutatud viipe märki.
- Validaatori roheline tuli – sõiduõigus kehtib või tunnipileti müük õnnestus.
- Validaatori punane tuli – sõiduõigus puudub ning Ühiskaardi kontol ei ole piisavalt raha tunnipileti ostmiseks või pangakaart on blokeeritud.
- valideeri enda reis;
- vali nooltega täiendavate piletite arv ja "OK";
- valideeri lisapiletite ost.
Kui e-pilet või sõiduõigus jääb valideerimata, järgneb trahv piletita sõidu eest.
Kuidas osta ühe kaardiga mitu piletit (koos reisivad inimesed)?
Korraga saab osta kuni viis lisapiletit. Selleks registreeri validaatori juures kõigepealt enda sõit, vali nooltega täiendavate piletite arv ning hoia kaarti uuesti vastu validaatori esiküljel kujutatud viipe märki.
Mis juhtub, kui olen Ühiskaardi valideerinud ja kogemata valideerin kaardi teist korda?
Ei, mitmel järjestikusel korral kaarti validaatori ees hoides ei võeta Ühiskaardilt täiendavalt raha, vaid kuvatakse ainult piletiinfot. Lisapileti soetamiseks on tarvis valida validaatori ekraanilt täiendavate piletite arv ning need eraldi valideerida.
Mida teha, kui validaator üldse Ühiskaardile ei reageeri?
Esiteks tuleb kontrollida ühissõiduki teisi validaatoreid, kas nendes on võimalik pilet valideerida. Kui ühissõidukis mitte ükski validaator ei reageeri, siis palutakse sõitjal veast informeerida, helistades tasuta infotelefonile 611 8000.
Mida teha, kui validaator näitab, et sõiduõigust ei ole (st raha on otsas või 30 päeva pileti kehtivusaeg lõppenud) ja sularaha kaasas ei ole?
Inimesel on võimalik endale sõiduks soetada pilet mobiiltelefoniga. Samuti saab mobiiltelefoniga laadida kaardile raha ja osta siis kaardile laetud raha eest pilet.
Pileti ostmiseks mobiiltelefoniga helista numbrile 1322*piletikood*Ühiskaardi nr / isikukood. Piletikoodi leiad siit - vaata “Osta mobiiliga” sektsiooni.
Samuti on sul võimalik kasutada Pilet.ee Androidi või iOSi mobiilirakendust QR-pileti ostmiseks.
Alates 01.01.2013 on tallinlasele ühistransport tasuta. Kui ma ühistransporti sisenedes Ühiskaarti ei valideeri, kas siis tehakse trahv piletita sõidu eest?
Tasuta sõiduõiguse annab tallinlasele valideeritud isikustatud Ühiskaart. Kui Ühiskaardil olevat tasuta sõidu õigust ühissõidukisse sisenemisel ei valideerita, siis loetakse seda sõiduõiguse puudumiseks ja kontrolliõigusega ametiisikul on õigus määrata rahatrahv sõiduõigust tõendava dokumendita sõitmise eest Ühistranspordiseaduse § 54 ⁷ (1) alusel kuni 10 trahviühiku suuruses summas.
Kas valideerimata sõidu eest võidakse trahvida?
Jah, isegi kui olete oma kaardiga seotud kontole raha kandnud või ostnud mõne pileti või omate tasuta sõiduõigust, kuid ei ole oma sõitu valideerinud, võidakse trahvida kuni 10 trahviühiku suuruses summas. Sõiduõiguse ühistranspordis annab valideeritud sõit. Küsimuste korral kirjuta meile aadressil [email protected]
Kuidas kasutatakse validaatoritest kogutud andmeid?
Validaatoritest saadavad andmed annavad üldise ülevaate, mis kell ja päev ning kuidas on sõiduliinid koormatud – see võimaldab reguleerida sõidugraafikuid ning teha vajadusel muudatusi.