- Valideerides Ühiskaarti koos rahakoti või nutiseadmega, võib toimuda soovimatu piletiost kontaktivaba pangakaardiga. Sõitja vastutab õige andmekandja valideerimise ja pangakaardi või nutiseadme juhusliku valideerimisega sooritatud soovimatu piletiostu eest. Sõidupileteid tagasi ei osteta.
- NB! Tasuta sõidu õigus, sh tallinlase tasuta sõidu õigus, kehtib ainult Ühiskaardi valideerimisel.
Korduma kippuvad küsimused kontaktivaba pangakaardi ühistranspordis kasutamise kohta
Kuidas kasutada Apple Pay kiiremakselahendust?
Makselahendus toimib bussis ilma, et selleks peaks avama seadme või rakenduse. Eraldi pole tarvis kasutada Face ID-d, Touch ID-d või sisestada paroole: piisab vaid telefoni või nutikella viipamisest bussis tuvasti juures.
Kuidas makselahendus seadmes tööle panna?
- Ava telefon või nutikell.
- Sisesta oma pangakaart rakenduses Wallet.
- Lülita sisse Express Mode.
Milliseid pangakaarte saab kasutada?
Ühistranspordis saab maksta pileti eest kontaktivabalt kasutades pangakaarte Mastercard, Maestro, Visa või Visa Electron. Kontaktivaba makse on võimalik, kui pangakaardil on vastav logo ja kaardiomanik on lubanud kontaktivabad maksed ning internetipoes maksmise. Maksta saab nii tavalise kaardiga kui ka kaardiga, mis on lisatud nutiseadmesse.
Millistes ühissõidukites saab kasutada?
Kontaktivaba pangakaarti saab kasutada kõikides ühissõidikutes, milles asuval validaatoril on peal vastava kontaktivaba maksvahendi logo. Kaardi omanik peab jälgima, et validaatoril leiduks tema pangakaardile vastav logo. Tüüpiliselt asub selline validaator ühissõiduki esimese ukse juures. Teistes validaatorites kontaktivaba pangakaart ei tööta - ei pileti ostmiseks ega ka juba ostetud pileti valideerimiseks.
Juhul, kui tegemist on Eestis väljastatud ISIC pangakaardiga, siis vt ka küsimust "Miks ma ei saa ISIC pangakaardiga piletit osta".
Milliseid pileteid saab osta?
Kontaktivaba pangakaardiga on võimalik ühissõiduki validaatorist osta ainult Tallinna 1 tunni piletit, sooduspileteid osta ei saa. Tunnipiletid arvutatakse ümber päevapiletiks analoogselt Ühiskaardi abil pileti ostmisele - päeva jooksul kolme või rohkema tunnipileti ostmisel asendatakse tunnipiletid automaatselt ühe päevapiletiga.
Antud päevapilet kehtib kuni transpordipäeva lõpuni. Transpordipäev algab hommikul kell 4 ja kestab 24 tundi, kuni järgmise hommikuni.
Kas ma saan osta pileti mitmele isikule ühe kaardiga?
Pangakaardiga või Ühiskaardile laaditud raha eest saab tunnipileti osta endale ja kuni viiele kaaslasele (lisapiletid on täishinnaga).
- Valideerige enda sõit kaardiga (tasuta sõidu õiguse või perioodipileti olemasolul raha maha ei lähe).
- Valige noolega lisapiletite arv (maksimaalselt viis piletit).
- Vajutage nuppu OK.
- Kinnitage lisapiletite ost kaardiga uuesti valideerides.
- Kui jätkate sõitu teise ühissõidukiga, piisab sõidu valideerimisest kaardiga, lisapiletite arvu uuesti valida pole vaja.
Päevapiletiks arvestatakse ümber ainult kaardi omaniku tunnipiletid, teistele sõitjatele see ei laiene.
Kuidas tuleb kaarti validaatorile näidata?
Selleks, et kaardi kasutamine õnnestuks, tuleb nii Ühiskaarti kui pangakaarti kasutada järgmiselt:
- Võta kaart kotist või rahakotist välja.
- Kasuta tingimata ainult ühte kaarti! Mitme kontaktivaba kaardi korraga näitamise korral võib juhtuda, et validaator ei suuda õiget kaarti leida ja registreerib teise kontaktivaba kaardi.
- Aseta kaart validaatori valideerimisala keskele (viipemakse logoga kohakuti), võimalikult validaatori lähedale (kõige rohkem paari sentimeetri kaugusele).
- Ära liiguta kaarti validaatori ees edasi-tagasi, kuna selle tõttu võib kaardi registreerimine ebaõnnestuda.
- Oota, kuni validaator annab helisignaaliga märku, seejärel võid kaardi eemaldada. Roheliste tulede süttimine tähendab, et piletiost või valideerimine õnnestus. Punaste tulede süttimine tähendab, et piletiost ebaõnnestus.
- Jälgi, mida validaator ekraanil kuvab ning toimi sellele kohaselt. Kui validaator annab ühe pika helisignaali, siis makse või valideerimine õnnestus, kui teeb kaks lühikest signaali, siis see tähendab ebaõnnestumist.
Mida teha, kui validaator kuvab "Tundmatu kaart"?
- Veendu, et validaator toetab pangakaardi makseid - vt küsimust "Millistes ühissõidukites saab kasutada?".
- Veendu, et sinu pangakaart on validaatori poolt toetatud - vt küsimust "Milliseid pangakaarte saab kasutada?".
- Kui kaart on toetatud, siis veendu, et kasutasid kaarti õigesti - vt küsimust "Kuidas tuleb kaarti validaatorile näidata?".
- Kui oled veendunud, et kaart on toetatud ja kasutasid kaarti õigesti, siis pöördu klienditoe poole http://tallinn.pilet.ee/support/emv.
Mida teha, kui validaator ütleb minu pangakaardi kohta "Puudub sõiduõigus"?
Juhul, kui pangakaardil pole piisavalt rahalisi vahendeid või kui mingil põhjusel pank keeldub tehingut tegemast, näiteks juhul, kui:
- kaardiomanik on keelanud pangakaardi kontaktivaba liidese kasutamise või e-kommerts tehingud,
- tehing ületab päeva- või kuulimiidi,
- pank nõuab PIN-koodi sisestamist,
Selleks, et kaart "mustast nimekirjast" välja saada, hoolitse, et kaardiga seotud kontol oleks piisavas koguses raha, kaardiga oleks ostu tegemine võimalik (piisav limiit, kontaktivabad maksed lubatud jms) ning seejärel võta ühendust klienditoega http://tallinn.pilet.ee ja palu kaart "mustast nimekirjast" eemaldada. Klienditugi viib läbi kaarditehingu võla likvideerimiseks ning kui see õnnestub, siis kaart aktiveeritakse taas piletisüsteemis kasutamiseks.
Kuidas valideerida juba ostetud tunnipiletit?
Pangakaardiga ostetud pileti valideerimine toimub analoogselt Ühiskaardiga ostetud pileti valideerimisele. Valideerimiseks tuleb tingimata kasutada kontaktivaba kaardimakset toetavat validaatorit. Seega ei saa sõita pangakaardile ostetud tunnipiletiga ühissõidukites, millele veel pole pangakaardi toega validaatorit paigaldatud. Kui kaardiga on seotud kehtiv pilet, siis uut piletit ei müüda. Sama pangakaardiga ostetud kehtivate lisapiletite puhul piisab sõidu valideerimisest kaardiga, lisapiletite arvu uuesti valida pole vaja. Kui pilet on aga valideerimise hetkeks juba aegunud, siis toimub automaatselt uue pileti müümine. Validaatori ekraanil kuvatakse ka vastav teade.
Miks kaardil broneeritud summa ei lange kokku pileti hinnaga?
Kaardi valideerimise hetkel broneeritakse teie pangakaardi summa, mis on ranges vastavuses kaardiorganisatsioonide poolt ühistranspordi piletiostule kehtestatud reeglitega.
Need reeglid on kaardiliigiti erinevad:
- Visa kaartide korral broneeritakse summa 0 EUR
- Mastercard kaartide korral broneeritakse summa 1 EUR
- Maestro kaartide korral broneeritakse summa 10 EUR
Kust ma saan kaardimakse tšeki?
Ostetud piletite kohta saab klient kaardimaksetšeki tallinn.pilet.ee veebikeskkonnast. Sealt tuleb avada leht "Piletite ja rahajäägi kontroll" ning vormil "Otsing pangakaardi numbri järgi" sisestada oma pangakaardi number. Otsingu tulemusena kuvatakse talle kõik tema pangakaardiga ostetud piletid.
Kuidas toimub piletite kontroll?
Kontrolör soovib sõiduõiguses veendumiseks näha kaardiomaniku pangakaarti. Pileti olemasolu kontroll toimub pangakaardi numbri baasilt. Virtuaalse pangakaardi valideerimisel tuleb näidata virtuaalse kaardi 4 viimast numbrit.
Kas pangakaardi kasutamine piletite valideerimiseks on turvaline?
Kontaktivabasid kaardimakseid toetavad validaatorid on täielikult sertifitseeritud kaardiorganisatsioonide poolt, samuti ka kogu kaardiandmeid töötlev infosüsteem vastab kõigile kaardiorganisatsioonide poolt esitatud turvanõuetele ning on auditeeritud.
Miks ma ei saa ISIC pangakaardiga piletit osta?
Hetkel on võimalik validaatorist pangakaardiga osta ainult 1 tunni piletit, sooduspiletit osta ei saa, samuti ei saa pangakaardiga tõestada tasuta sõidu õigust. Kuna valdav enamus ISIC kaardi omanikke omab kas soodussõidu õigust või lausa tasuta sõidu õigust, siis vältimaks ekslikke täispileti oste, ei ole võimalik Eestis välja antud ISIC-pangakaarte kasutada validaatoritest piletite ostuks. Neid kaarte saab aga endistviisi kasutada vanal moel - sõiduõiguse tõestamiseks, kaardile ühissõidukites kasutatava raha laadimiseks ja laetud raha eest piletite ostmiseks.
Kui mul on rahakotis koos Ühiskaart ja kontaktivaba pangakaart, siis kumba validaator kasutab?
Nii Ühiskaardi kui pangakaardi korraga validaatori lähedale panemine on ülimalt ebasoovitav, sest siis võib juhtuda üks kolmest:
- Validaator suudab tuvastada ainult pangakaardi olemasolu ja teeb piletiostu pangakaardiga.
- Validaator suudab tuvastada ainult Ühiskaardi olemasolu ja teeb piletiostu Ühiskaardiga.
- Validaator suudab tuvastada mõlema kaardi olemasolu ning annab veateate palvega kasutada ainult ühte kaarti.
Seda, milline neist variantidest juhtub, pole võimalik ette ennustada, sest see sõltub sellest, mismoodi on need kaardid validaatori lähedale viidud ja kuidas need kaardid üksteise suhtes asuvad. Alati kasutage ainult ühte kaarti!
Kuna pangakaardi toega validaatorid on Tallinna ühissõidukites ainult esimese ukse juures, siis võib kindluse mõttes kasutada ka esimese validaatori asemel teisi validaatoreid. Teistel validaatoritel pangakaardi tuge pole ning seetõttu neis pangakaart ei tööta. Küll aga peab reisija olema tähelepanelik, et kui ta näitab validaatorile korraga kahte Ühiskaarti, siis seda, millist neist kasutatakse, pole samuti võimalik ette ennustada.
Näitasin kogemata validaatorile oma pangakaarti, kuid tegelikult on mul tasuta sõidu õigus. Kas ma saan taotleda ostetud pileti tühistamist?
Kuigi pangakaardil on isiku nimi kirjas, ei teosta kontrolörid pangakaardi abil pileti ostnute isikusamasuse kontrolli. Pole võimalik veenduda, kas pilet osteti ekslikult või kasutas piletit inimene, kellel puudus tasuta sõidu õigus. Seetõttu ostetud piletit tasuta sõiduõigust omavale isikule ei hüvitata. Reisija peab ise hoolas olema ja jälgima, et ta ei kasutaks pileti valideerimisel pangakaarti, kui tal on kas soodussõidu õigus või tasuta sõidu õigus.
Kuhu pöörduda, kui mul tekkis pangakaardiga piletiostul või valideerimisel probleem?
Soovitame alati probleemide korral kasutada tallinn.pilet.ee veebikeskkonnas olevat viipemaksete küsimuste vormi. Sealtkaudu ühendust võttes on võimalik vormile turvaliselt kaasa panna oma pangakaardi number.
Probleemide korral on võimalik ka helistada klienditoe numbril, kuid kui probleemi lahendamiseks on vaja teada pangakaardi numbrit, palub klienditugi täita sellesama kontaktvormi ning alles seejärel saab täpsemalt probleemi edasi uurida. Klienditugi ei küsi kunagi pangakaardi numbrit telefoni teel.
Mul on konto väljavõttel piletiost, mida ma pole teinud. Kuhu ma pean pöörduma selle tühistamiseks?
Kui teil on kahtlus, et keegi on teie pangakaarti teie teadmata kasutanud, tuleb kaardi sulgemiseks või kaarditehingu vaidlustamiseks alati pöörduda panga poole. Pank algatab vajadusel ka tehingu tühistamise. Kui pilet on ostetud teie poolt, kuid te pole veendunud, et teile on müüdud õige pilet, siis tuleb pöörduda klienditoe poole.
Kuidas toimub piletikontroll pangakaardiga makstes?
Esitage kontrolörile füüsiline kaart või näidake virtuaalset kaarti ja seejärel sisestatakse Teie kaardi 4 viimast numbrit kontrolöri käsiseadmesse. Kui teie kaardiga on seotud pilet siis seda näeb ka kontrolör.
Kuidas ma saan olla kindel, et pilet on pangakaardile ostetud või ta on kehtiv?
Viibake pangakaarti uuesti validaatoris ja seejärel kuvatakse info pileti staatuse kohta.